Kampania promocyjna „Uczniowskie ekonawyki” projektu edukacyjnego Fundacji Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble.
Szkolna kampania trwała od lutego – marzec 2021r. i łączyła kilka form przekazu:
- wizualne: wystawa plakatów i wierszy, ulotki, billboardy, artykuł w prasie lokalnej,
- audiowizualne: nagranie piosenki dla naszej Ziemi, Internet ( formularz ankietowy dla dorosłych dotyczący ochrony środowiska), promocja na portalu społecznościowym, happening, konkurs wiedzy z zakresu zachowań proekologicznych.
W szkole został powołany zespół do działań „Bądź Eko”. Nauczycielem prowadzącym została pani Marta Lorek. Nasza kampania objęła swoim zasięgiem całą szkołę, rodziców i społeczność gminy Łaziska.
PODJĘTE DZIAŁANIA:
- Przeprowadzono zajęcia z zestawem prezentacji na temat codziennych zachowań dotyczących wody, energii i odpadów. Podczas zajęć uczniowie poznali domowe, ekologiczne nawyki, które pomagają na co dzień dbać o naszą planetę.
- Analiza badań wśród uczniów:
- 20 uczniów wypełniło kartę dotyczącą codziennego mycia rąk i ilości zużytej wody. 80% uczniów myje ręce około 7 razy w ciągu dnia i zużywa około 11 litrów wody, w ciągu tygodnia 77 l, miesiąca 308 litrów. Badani deklarowali, że zakręcają kran podczas mycia rąk.
- 12 uczniów mierzyło czas i ilość ładowań telefonu w ciągu tygodnia: Badani ładują telefon około 5 razy w tygodniu w średnim czasie 25 minut. Uczniowie pamiętają o wypinaniu ładowarki z gniazdka.
3. Zajęcia plastyczne „Bądź Eco”- projektowanie plakatu. Prace zachęcają odbiorców do postępowania w sposób przyjazny środowisku. Uczniowie wykazali związek naszych codziennych decyzji z konsekwencjami w środowisku przyrodniczym.
4. Propagowanie idei „Bądź Eco” poprzez zaprojektowanie ulotek. Zamieszczenie ich na portalu społecznościowym. Odbiorcami są: uczniowie, rodzice, społeczność internetowa.
5. Propagowanie idei Eco wśród mieszkańców. Ankieta dotycząca ochrony środowiska.
6. Happening „Bądź Eco”.
7. Zaśpiewanie piosenki dla Naszej Ziemi.
8. Rywalizacja uczniowska w turnieju „Uczniowskie ekonawyki”.
9. Rywalizacja sportowa w duchu ekologii.
10. Promocja kampanii – banery przygotowane przez organizatorów.
11. Kampania promocyjna w prasie lokalnej.