Szkoła Podstawowa w Kamieniu przystąpiła do Klubu Szkół UNICEF. Wypromowała związaną z tym swoją działalność, wykorzystując w tym celu gazetki szkolne i media społecznościowe. Każdy uczeń miał szansę poznania szkolnego klubu i działalności UNICEF. Koordynator wraz z uczniami utworzył informacyjną tablicę ścienną, umieszczono tam logo Klubu Szkół UNICEF i harmonogram działań. Co miesiąc aktualizowano materiały udostępniane przez UNICEF, tzw. Nowości UNICEF. Na stronie internetowej szkoły powstała zakładka klubu. Społeczność szkolna zainteresowała się tematyką niesienia pomocy. Pierwszym zadaniem było przygotowanie Cyjanowej Skrzyni Klubu Młodych UNICEF. Duże kartonowe pudło okleiliśmy na niebiesko, umieściliśmy na nim logo klubu. Ściany skrzynki zdobią zdjęcia dzieci, żyjących w różnych szerokościach geograficznych i różnych, często bardzo trudnych, warunkach. Podjęliśmy miesięczne wyzwanie „Jestem miły”. Akcja ta polegała na promocji życzliwej postawy wobec innych. Zaczęliśmy od złożenia do cyjanowej skrzynki karteczce z życzliwą uwagą pod adresem wylosowanego kolegi/koleżanki. Odczytanie tych komentarzy wywołało wiele pozytywnych emocji i komentarzy, co zaowocowało podjęciem zadania „Jak dbać o lepszy klimat w naszej szkole?”. Odbyły się klasowe debaty skupione na tematyce klimatu panującego w naszej placówce. Rozmowy posłużyły szukaniu pozytywnych rozwiązań i zmian. „Dla każdego dziecka, dzieciństwo!” – zajęcia z okazji obchodów 30. rocznicy uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. W ramach zajęć uczniowie obejrzeli dedykowane prezentacje i filmy, pracowali w grupach z kartą pracy „Dane UNICEF”. Korzystając z kart Konwencji o prawach dziecka, dyskutowali o tym, czym dla nich jest dzieciństwo i jakie prawa przysługują dzieciom. Następnie uczniowie rozwiązali trzy quizy związane z prawami dziecka. Wykorzystując narzędzie Kahoot, dzieci przy pomocy telefonów rozwiązywały quizy. Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele niezapomnianych wrażeń. Grupa młodsza pracowała według scenariusza „Prawa z innej planety”. Powstały różne formy pracy twórczej dzieci; plakaty, rysunki, formy przestrzenne, które posłużyły do przygotowania wystawki przypominającej wszystkim o tym , jakie dzieci mają prawa i że muszą być one przestrzegane. Uzupełnieniem działań było przygotowanie tabliczek z prawami dziecka i zaprezentowanie ich rodzicom podczas okresowego spotkania. Kulminacją obchodów był 20 listopada 2019r. Dzień Blue, był radosnym świętem. Grupa muzyczna przygotowała i zaśpiewała piosenkę o prawach dziecka, nagranie umieściliśmy w sieci. Rozstrzygnięto konkurs plastyczny „Wymarzony świat dla dzieci w przyszłości”, komisja przyznała nagrody. Udostępniliśmy swoje działania w mediach społecznościowych, używając hashtagu, na stronie internetowej szkoły, a w gazecie lokalnej ukazał się artykuł. W miesiącu grudniu nasza szkoła włączyła się w akcję „Ratujemy życie dzieci w Nigrze”. Na terenie szkoły zorganizowano zbiórkę pieniędzy. Członkowie Klubu zorganizowali apel, na którym poinformowali społeczność szkolną o problemie niedożywienia dzieci. Skorzystano z materiałów dostępnych na stronie UNICEF. Zebrano kwotę 172,40 zł na mleko terapeutyczne, stosowane w regionach dotkniętych klęską głodu, które ratuje życie dzieci cierpiących z powodu ostrego niedożywienia. Ważnym elementem było spotkanie zorganizowane pod koniec semestru. Uczniowie wspólnie z Koordynatorem podsumowali dotychczasowe działania. W lutym odbył się Dzień Bezpiecznego Internetu – 11 lutego 2020r., którego celem było inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania Internetu. We wszystkich klasach obyły się lekcje propagujące bezpieczeństwo w sieci. W drugim tygodniu lutego odbyły się obchody „Tygodnia przyjaznego Internetu”, poprzedzone lekcjami wychowawczymi, przygotowującymi do tego przedsięwzięcia. W tym czasie uczniowie zamieszczali wyłącznie pozytywne komentarze/ opinie na forach i portalach społecznościowych. Ufamy, że weszło im to w nawyk, i że te działania przyczyniły się do kształtowania postaw otwartości na odmienne zdanie rówieśników i nauczy młodzież prowadzenia kulturalnej dyskusji. Szkolna wystawa plakatów – zwracała uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Uczniowie klas VI przygotowali materiały informacyjne dla uczniów oraz rodziców. Zaprojektowali ulotki, które rozdali rodzicom. W ten sposób przyczynili się do pogłębienia świadomości potrzeby bezpieczeństwa w sieci. W marcu członkowie Klubu podjęli prace nad przygotowaniem wystawki pt. „Nie ma , nie ma wody….. Na pustyni? ”oraz prezentacji nt problemów z wodą nie tylko na świecie, ale w naszym środowisku. Wykorzystali do tego celu materiały zamieszczone w biuletynie UNICEF oraz artykuły i materiały fotograficzne pozyskane z Internetu i czasopism, głównie z Werandy Cantry. Działania te miały na celu uświadomienie uczniom, że zasoby wody nie są nieograniczone oraz zmotywowanie do oszczędzania wody w codziennym życiu. Uczniowie dowiedzieli się też o powiązaniach pewnych działań pozornie nie związanych z wodą, których podjęcie może się przyczynić do jej oszczędzania oraz o trudzie zdobywania wody przez rówieśników z krajów afrykańskich. Te działania były kontynuowane podczas zdalnego nauczania, głównie w ramach godzin z wychowawcą. Ich kontynuacją w pewnym stopniu jest dołączenie do akcji ActNow „Niech żyje Planeta” zainicjowanej przez ONZ. Epidemia uświadomiła światu, że największym szkodnikiem na Ziemi jest człowiek. W ramach tej akcji propagowanych jest 10 wyzwań, mających na celu uświadomienie tego, że powinniśmy zmienić swoje przyzwyczajenia, aby chronić środowisko oraz zainicjowanie eko- zmian w naszych domach. 10 prostych zadań zaplanowanych na 10 miesięcy ma pomóc zmienić codzienne nawyki, by przywracać życie na Ziemi. Uczniowie kl.VI otrzymali link do krótkiego filmu prezentującego akcję i zachęcającego do włączenia się w Ratowanie Ziemi oraz listę książek pokazujących, jak stać się bardziej świadomym jej mieszkańcem. W lipcu podejmujemy znane zadanie, kształtujące nawyk oszczędzania wody- Pięciominutowy prysznic. W sierpniu dzieci będą się starać tak układać swoje menu, by wykorzystać lokalne, a najlepiej wyhodowane przez siebie produkty, choćby po to tylko, by uniknąć negatywnych skutków związanych z ich transportem. Ciekawym zadaniem dla dzieci powinna też być próba ograniczenia spożycia mięsa. Po powrocie do szkoły we wrześniu będziemy podejmować kolejne zadania. Co każdy młody człowiek może zrobić pozostając w domu? Podziel się swoimi przeżyciami. Uczniowie naszej szkoły prezentowali własne doświadczenia podczas epidemii „Życie młodych osób podczas epidemii korona wirusa”. Uczniowie przysyłali różne pomysły na aktywności podczas izolacji wynikającej z pandemii. Dzielili się swoimi pomysłami na spędzenie czasu izolacji i pasjami: gotowanie, uprawianie sportu, pisanie wierszy, rysowanie i fotografowanie… Udostępniali swoje prace przy pomocy mediów społecznościowych. Pozdrawiamy uczniowie SP w Kamieniu
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.