„TRADYCYJNY SAD”

Promocja projektu. Zakładanie mini sadu.

W związku z zawieszeniem zajęć od 14.03.2020r. grupa „WIELOOWOCARNI” nie mogła podjąć pracy w sadzie. W miesiącu kwietniu były zaplanowane nasadzenia drzewek owocowych i roślin towarzyszących. Dzięki opiekunowi grupy, pani Marcie Lorek, udało się rozpocząć pracę w polu. Dużego wsparcia udzielili rodzice, którzy przygotowali teren. Ziemia została zaorana i zbronowana. Uprzątaniem korzeni i kamieni zajęli się pracownicy szkoły. Dyrektor szkoły zwrócił się do firmy szkółkarskiej „Grzywa” z Opola Lubelskiego o darowanie drzewek owocowych. Otrzymaliśmy: 5 jabłoni, 5 śliw, 3 wiśnie i 2 czereśnie.
24.04.2020r. opiekun wraz z pracownikami wytyczył rzędy i wykopał dołki pod drzewka. Pogoda była upalna i ziemia sucha, więc zadbano o dobre podlewanie.

Po dwóch tygodnia drzewka puściły listki. Należało teraz zadbać o rośliny towarzyszące. Od rodziców otrzymaliśmy miętę pieprzową i aksamitki. Kwiatki posiano między drzewkami, a miętę wsadzono przy drzewku. Do zwalczania mszyc zastosowano roztwór z sody. Koszeniem międzyrzędzi zajął się pracownik szkoły.

Opiekun grupy zainicjował przygotowanie baneru reklamowego na płot. Marysia zaprojektowała baner.
Firma Cmyk Druk wykonała baner na darmo. Serdecznie dziękujemy. Dla rodziców została przygotowana prezentacja multimedialna. Na spotkaniu z rodzicami w dniu 21.10.2020r. opiekun grupy zaprezentował projekt, gdyż w okresie epidemii grupa Wieloowocarni nie mogła uczestniczyć w spotkaniu. Prelegent rozdał uczestnikom ulotki promujące Tradycyjny sad i zachęcał rodziców do posadzenia starych odmian drzew owocowych. W miesiącu październiku długo czekaliśmy na drzewka, gdyż firma z Końskowoli miała problemy z ich dostarczeniem. W ostatnim tygodniu miesiąca drzewka dotarły firmą kurierską. Przystąpiliśmy do sadzenia. Opiekun grupy zaangażowała młodsze dzieci, gdyż klasy starsze były na nauczaniu zdalnym. Maluchy z pomocą pracownika szkoły posadziły różne odmiany śliw. Nasz sad ma już dużo drzewek, z czego jesteśmy dumni.

koordynator projektu Marta Lorek